Η Małgorzata Chodakowska γεννήθηκε και μεγάλωσε στην καρδιά της Πολωνίας, στο Łódź ,
όπου από το 1980 έως το 1985 παρακολούθησε το Liceum Sztuk Plastycznyc
(«Secondary School Fine Arts»).
Το 1985 εγγράφηκε στην Ακαδημία Καλών
Τεχνών στη Βαρσοβία όπου σπούδασε γλυπτική με τον Jan Kucz . Τρία χρόνια
αργότερα, το 1988 φοίτησε στην Ακαδημία Εικαστικών Τεχνών της Βιέννης
.
Ως φοιτήτρια στο Łódź και αργότερα στη Βιέννη , η Malgorzata
Chodakowska είχε την ευκαιρία να εργαστεί πάνω σε διάφορα θέματα και
τεχνικές.
Στο τέλος αποφάσισε να επικεντρωθεί σε παρουσιάσεις της
ανθρώπινης φόρμας. είπε σε μια συνέντευξη το 2008:
"Η συνεργασία με την
ανθρώπινη μορφή μου επιτρέπει να αισθάνομαι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο
πρόσωπο στο οποίο εργάζομαι και έτσι έχω την αίσθηση ότι αυτή είναι η
μορφή που μπορώ να συνθέσω καλύτερα γλυπτά".
Το επαναλαμβανόμενο θέμα
της είναι το λεγόμενο "Stammfrau" ( "αρχέτυπη γυναίκα"), συνήθως
λαξευμένο από ξύλο για να δώσει μια μορφή μεγέθους ζωής ή ελαφρώς
μεγαλύτερης από τη ζωή. Χρησιμοποιεί γενικά το ξύλο από τα δέντρα που
έχουν ξεριζωθεί, είτε από δασικές αρχές είτε από φίλους και γνωστούς.
Προτιμά να δουλεύει με σκληρότερα δάση, συχνά από οπωροφόρα δέντρα:
φουρκέτα , ξύλο αχλαδιών, ξύλο κερασιού , δρυς , δέντρο τουλίπας και,
από το 2010, τέφρα .
Ανάλογα με τη σκληρότητα του ξύλου και την
πολυπλοκότητα του σχεδιασμού, ένα γλυπτό συνήθως παίρνει Chodakowska
τρεις ή τέσσερις μήνες για να χαράξει. Προτιμά σκληρότερο ξύλο γιατί,
όπως λέει, χρειάζεται την «αντίσταση του ξύλου» για το έργο της. Η
αγαπημένη της ποικιλία είναι η δρυς.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, η Chodakowska πέρασε αρκετά
χρόνια εργασίας με κασσίτερο και γυαλί, κυρίως με το "Tänzerin" (
"Dancing girl" , 1993), το "Glasmenagerie" (1994) και το "Liebespaar"
τόσο γυαλί όσο και κασσίτερο.
Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 έχει
εργαστεί από καιρό σε καιρό σε χαλκό, μια απαραίτητη απόκλιση από την
προτίμησή της για δουλειά με ξύλο όταν παράγει τα σφραγιστικά της
σιντριβάνια για εξωτερική επίδειξη.
Εκθέσεις
Wien, Graz (Österreich), Tokio (Japan), Dresden, Berlin, Radebeul,
Zittau, Kisslegg, St.Petersburg (Russland), Stuttgart, Bad Schandau,
Pirna, Wernigerode, Ulm, Leipzig, Chemnitz, Winningen, Wroclaw, Lodz
(Polen), Großsedlitz, Glauchau, Veksolund (Dänemark), Rottach-Egern
Τα συντριβάνια
Τα γλυπτά – συντριβάνια της έμπειρης Πολωνέζας γλύπτριας Malgorzata Chodakowska, είναι πραγματικά καταπληκτικά.
Μακριά από αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε πλατείες και πάρκα
με τα μαρμάρινα απρόσωπα και τα επιβλητικά μεγέθη, η δουλειά της
Chodakowska βγάζει πραγματικά συγκίνηση.
Το νερό δεν είναι απλά ένα διακοσμητικό στοιχείο, αλλά είναι άμεσα συνδεδεμένο, οργανικά δεμένο με το έργο.
Στις μελαγχολικές τις φιγούρες, στη γυναίκα που σκύβει και διψάει, στον
άγγελο με τα φτερά του, στη μικρή μπαλαρίνα, στην κοπέλα που προσφέρει
νερό στο νεαρό με τη χούφτα της, το νερό δίνει ζωή, δίνει κίνηση, είναι
το στοιχείο που φωτίζει και αναδεικνύει το γλυπτό, τη δημιουργία.
Τα γλυπτά είναι από https://www.skulptur-chodakowska.de/
ΠΗΓΗ. homouniversalis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου